راهنمای استفاده
طراحی این سیستم به نحوی انجام شده است تا تمامی طرف های درگیر پروژه اعم از کارجو ها، کاریابی ها و اپراتورهای اداره کار به راحتی به سیستم دسترسی داشته و عملیات مورد نظر را انجام دهند. قابلیت هایی که هر کدام از نقش های سیستم دارند به صورت کلی بیان گردید. مراحل اجرای عملیات از بدو ورود کارجو به اتوماسیون تا جذب به عنوان نیروی کار توسط کارفرما در زیر به صورت گام به گام تشریح شده است:
۱ – ورود کارجو به سامانه، ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به پنل کاربری
۲ – ورود کارجو به پنل کاربری، کارجو با ورود به پنل شخصی به قابلیت های زیر دسترسی خواهد داشت:
- مشاهده فرصت های شغلی (این فرصت ها از تمامی کاریابی ها نمایش داده خواهد شد، کارجو قابلیت مشاهده اطلاعات کارفرما
را نداشته و صرفا به شرایط احراز شغل و همچنین کاریابی درج کننده آگهی دسترسی دارد.)
- جستجوی فرصت های شغلی(از تمامی کاریابی ها بر اساس پارامترهای متفاوت)
- مشاهده درخواست های ثبت شده (درخواست هایی که کارجو برای اخذ شغل در ثبت کرده به همراه وضعیت هر کدام در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود)
- مشاهده پروفایل (جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات کاربری و ثبت نامی)
۳ – درخواست اخذ شغل از سمت کارجو در پنل شخصی (درخواست اولیه)
- لازم به ذکر است چنانچه کارجو درخواستی را در سیستم ثبت نماید، تا مشخص شدن وضعیت این درخواست، امکان ثبت درخواست دیگری را ندارد.
- با توجه به شرایط احراز شغل، چنانچه کارجو شرایط (از جمله جنسیت، مدرک و ...) را نداشته باشد، امکان ثبت درخواست به وی داده نمی شود.
- کارجو برای ارسال درخواست (به هر تعداد) باید حق عضویت کاریابی را برای دو سال پرداخت نماید. این وجه به صورت حضوری در کاریابی(پس از ثبت درخواست) و یا به صورت آنلاین قابل پرداخت است. پس از پرداخت وجه توسط کارجو، وی قادر خواهد بود تا به مدت ۲ سال برای تمامی فرصت های شغلی کاریابی درخواست ثبت نماید.(این هزینه برای هر کاریابی به صورت جداگانه اخذ خواهد شد.)
۴ – ارسال درخواست به صورت سیستمی برای کاریابی مربوطه
۵ – بررسی درخواست(های) ثبت شده توسط اپراتور کاریابی
- در صورت تایید کاریابی، پیامکی مبنی بر تایید درخواست و همچنین حضور در کاریابی برای کارجو ارسال خواهد شد،این اعلان به پنل کارجو و ایمیل وی نیز ارسال خواهد شد. در صورت عدم مراجعه کارجو، کاریابی می تواند به صورت تلفنی پیگیری کند. ۶ – مراجعه حضوری کارجو به کاریابی و دریافت معرفی نامه
- کارجو پس از حضور در کاریابی در صورتی که حق عضویت کاریابی را پرداخت نکرده باشد، میتواند به صورت نقدی پرداخت را انجام دهد و معرفی نامه به کارفرما را دریافت خواهد کرد.
- در صورت نیاز کاریابی می تواند برای تایید اطلاعات کارجو، مدارک پرسنلی، تحصیلی و ... را مورد بررسی و بازبینی قرار دهد.در این مرحله وضعیت کارجو به معرفی شده تغییر پیدا میکند.
۷ – مراجعه کارجو به کارفرما
- کارجو پس از مراجعه به کارفرما و تحویل معرفی نامه و رزومه،توسط کارفرما بررسی و مصاحبه خواهد شد. در صورتی که کارجو موفق به اخذ شغل شود، وضعیت وی در سیستم به استخدام شده تغییر پیدا خواهد کرد.در غیر این صورت درخواست وی بسته شده و وضعیت وی به جویای شغل بر میگردد. لازم به ذکر است که وضعیت درخواست ها در هر لحظه توسط اپراتور کاریابی قابل مشاهده و ویرایش خواهد بود.